biuletyn I
3 Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości od 14 lat wspiera rozwój przedsiębiorczości i innowacyjności polskich firm. W tym okresie PARP zgromadziłapotencjał organizacyjny i zdolność instytucjonalnąwspierania przedsiębiorczości i innowacyjności, pozwalające jej efektywnie realizować zadania charakteryzujące się dużym zróżnicowaniem i złożonością, wymagające odpowiedniej elastyczności i przygotowania merytorycznego kadr. PARP jest instytucją, która ma bardzo duże doświadczenie w zakresie wspierania przedsiębiorców w Polsce i realizuje to wsparcie na największą skalę. Agencja wraz z przedsiębiorcami uzyskują efekt synergii. Przeciętnie do każdej złotówki wsparcia ze strony PARP przedsiębiorcy dokładają drugą złotówkę. W ten sposób w perspektywie finansowej UE 2007–2013 zmobilizowano prawie 50 mld zł na cele rozwojowe. Działania realizowane przez PARP generują około 3% wydatków inwestycyjnych rocznie w kraju. Szacuje się, że działania PARP średnio w skali rocznej w ostatnich 4 latach generowały około 0,2 punktu procentowego tempa wzrostu gospodarczego. Projekty spowodowały wzrost miejsc pracy o 5% w firmach objętych wsparciem. W latach 2007–2014 Agencja odpowiada za realizację unijnych i krajowych programów wsparcia na kwotę 7,2 mld EUR. Udział finansowy programów operacyjnych wdrażanych przez PARP to około 8,4% budżetu Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia. Najwięcej środków przypada na realizację działań w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka (PO IG ) – 3,9 mld EUR, następnie na Program Operacyjny Rozwój Polski Wschodniej (PO RPW) – 2,67 mld EUR oraz na Program Operacyjny Kapitał Ludzki (POKL) – 672 mln EUR. Słowo wstępne Bożena Lublińska-Kasprzak Prezes PARP
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy